fredag 16 september 2011

Fitness 24seven

Inatt när jag gick hem och filosoferade över livet, kärleken och oändligheten (ni vet som man alltid gör halv två efter en lyckad after school) lyssnandes till MEN så gick jag förbi min granne "fitness 24seven". Såklart hat jag alltid ansett konceptet vara en bluff. Inte kan väl en människa med någon så när självrespekt gå och träna under de mer onormativa träningstimmarna på dygnet? Alltså typ 16-20 tänker jag mig då.

Men ack så fel en stackars krake som jag kan ha. Halv två, en fredag så stod där alltså tre personer och pumpade röven av sig.

Vilka är då dessa personer?
Jag tänker mig det här senariot:

- Jobbar heltid. Kanske går av passet runt åtta tiden.
- Har jobb som kankse, bartender.
- Har en självbild där matcho-kulturen överskrider allt och den muskulösa välsvarvade kroppen ses som den ultimata statussymbolen.
- Har helt enkelt inga andra intressen än att forma sin kropp till en hård klump.

Spontant känner jag att detta liv inte är något för just mig. Jag har också svårt att acceptera att andra människor väljer att leva på detta sätt.
Om detta grundar sig i min ilska mot fysiskt arbete eller om det bara är män vet jag inte.
Det tål att tänkas på.

Kul att blogga. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. jag tittar på dig i skolan för du är snygg. nu tittar jag på dig här. obs, du behöver inte vara särskilt rädd (men skriv inte ut din adress för då kan jag inte garantera någonting)
    MVH Creepy

    SvaraRadera
  2. Jasså minsann!
    Ja det är ju svårt att bli annat än smickrad.

    SvaraRadera