söndag 22 maj 2011

Håret hår


I ungefär ett års tid har jag utfört ett diskret experiment som jag hoppas inte har gjort allmänheten någon större skada, jag har inte en enda gång tvättat mitt hår. Jag har blött det, ja, men aldrig använt schampoo, balsam, lotion eller tvål eller något annat.
Idag gjorde jag det.


Min hypotes: Håret skulle bli torrt, delvis fräta bort och bli alldeles fnasigt.
Resultat: Så vitt jag ser hände det ingenting mer än att röklukten försvann.

Sedan ägnade jag lång tid åt att vattenkamma det. Det var kul.

UPPDATERING!

Nu har håret torkat, och vad hände?? Det blev helt fluffigt, glansigt och flygande. Spännande. Ungefär det som de säger på schampooreklamen ska hända. FANTASTISKT!

3 kommentarer:

  1. Shampoo är verkligen revolutionerande och fördärvande, beroende på vilken effekt man vill uppnå.

    SvaraRadera
  2. Akta dig för hockeyfrilla på den nedre bilden.

    SvaraRadera
  3. Varför skulle jag vilja akta mig? Det är ju snarare något att sträva efter.

    SvaraRadera