måndag 30 maj 2011

Lagamati

Hej och hå. Nu ska vi laga mat tillsammans igen.
Eftersom att mitt kök ser ut som en ko på slakthusbesök så har vi inte tillgång till redskap. (knivar, skärbräda, etc.) Så idag blir det inte så prentantiöst. Men det blir billigt och kanske till och med gott.


Då börjar vi, dagens maträtt är: Pommes med bönsallad. Hej och hå, vad exalterade alla blir!



När man lagar mat behöver man ju självklart en apertiff, aptitretare. Idag innehåller den Cola och Lantchips. Vilken vardagslyxare jag är, och det här är ju bara lunch.

(Jag tog ingen bild på de frysta pommes frittesen men, de ligger vid sidan och väntar på att ugnen ska bli varm) Medans gör vi SALLAD!

Jag hittade några odefinerbara bönor i kylen. Slänger i dom. AB Böna och be

Slänger också i några halvt skrumpna gummiartade champinjoner. Bryter sönder dem lite sådär fräscht som de egentligen vara gör på TV, ni vet.

Sen är det bara att vänta på att potatisen ska blir klar. (samtidigt som man lyssnar på Tankesmedjan)





Sådär, nu är det klart, och jag har till och med hunnit springa ner i tvättstugan en sväng, maken till tjej va?

Den här maträtten planerar jag icke att göra om faktiskt...
(uppdatering, nu har jag ätit upp allt, det var skitäckligt faktiskt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar