måndag 9 maj 2011

Modeblogg

Alla bara tjatar om internet. Bah: aa internet är så bra. Man kan hitta allting. Allt går att göra. Man kan nå ut till så många. jaaadaa jadda jaada.
Men just nu känner jag: jag gitter inte komma på nånting man kan göra på internet, förutom att blogga om det. Så jag gör ett inlägg om mode, så att det här blir en tillfällig modeblogg.

Kända och mindre kända outfits av mer eller mindre kända personer:



Här ser vi den klassiska "autonomvänster-jagklärmigikläderjagintekanbetalaför"-killen. Den är mycket enkel att definera och alla vill ha den. Tracktops i märken som fred perry och adidas, rutiga skjortor för 1000 spänn i samma stil, smala jeans. Vita sneakers. Pojken till höger har valt att visa sin politiska tillhörighet med att även inkludera en Säkert!-tröja. Så att ingen ska tro att han är intresserad av fotboll påriktigt.
(Det tillhör dock inte stilen att ha shorts)


Den här stilen kallar den allra modemedvetnaste "att fullständigt tappa konceptet efter att ha set fucking Åmål för många gånger" och behöver kanske ingen närmre analys.


Den här kalls "en helt vanlig kille". Bärs oftas av män som saknar någon direkt ambition i livet utan bara vill slappna av och ha det trevligt en stund. Skön lössläppt skjorta, lite sådär smygpatchade byxor och gärna en skateboard som accessoar.


(ps. snart ska jag lägga upp massa serier, orkar inte vara exklusiv)

3 kommentarer:

  1. har jag ärligt talat någonsin sagt att du är bäst i världen anna? det är f.ö. en hello saferide-tröja, inköpt på hultsfred efter ett helt jävla briljant hello saferide-gig. jag tror jerka kan intyga det.

    SvaraRadera
  2. shit. pinsamt fel av mig alltså. känner mig som ett dåligt fan. :)

    SvaraRadera
  3. Haha har du tråkigt och lite att göra får du gärna kommentera vad du tycker om vår nya tjänst Cloother :)

    http://cloother.com/se/

    SvaraRadera