fredag 29 april 2011

Homofobi och pudlar

Nu har mitt människoförakt börjat blomstra igen. Big time. Och att nykter åka tunnelbana vid tolvtiden är väldigt tacksamt om man vill hata lite. Mittemot mig satt två pudel/hård/ful/äckel-rockare som var påtagligt berusade. Det berättade de också för varann hela tiden. Alltså att de var berusade. De gick igenom många intressanta ämnen och på det stora hela förstod jag ungefär att de varit och förfestat var för sig, var på väg till grundbulten men någonstans på vägen insett att de ville ligga med varann istället. Sen sjöng de Mimikry, som om allt inte var tillräckligt jobbigt innan.

Men. Den intressantaste utläggningen var den om vad ordet homofob innebar. Jag har alltid trott att det betytt ungefär "en omotiverad rädsla/hat/ogillande av en person enbart för dess homosexualitet". Jag har länge varit lurad. Nu har jag trätt in i de upplystas ljus.
Egentligen betyder det:
En kille som beter sig som en "bög" fast är hetero.

Jag fick cancersvulster i öronen bara av att lyssna på människorna. Varför kan alla inte bara vara smarta och intressanta? Jag vet inte.

Nu blir det Misfits hela natten, imorgon ska jag börja mitt nya projekt:
Göra om hårdrock- och metal-låtar till svenska popballader.

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar