lördag 26 mars 2011

Deppigt värre

Den senaste tiden har jag sett människor som tigger om pengar varje dag i tunnelbanan. Jag överdriver inte, varje dag, jag har haft koll. Det kan betyda två saker:

1. Jag har blivit mer observant
2. Det har ökat

Jag lägger min röst på 2. Lägger man ihop det ena och det andra, läser lite Marx och deppar lite så är ju skälen uppenbara.

Jag tänkte inte göra något långt politiskt inlägg nu, det är jag inte i form för. Men jag tycker alla kan ägna några minuter till att tänka på samhällets förfall. På Marx. Och så kanske lite förtryck i allmänhet.
Jag tycker i alla fall att det är läskigt när man tänker på vart det här landet verkar vara på väg.


Nu vill jag gå över till något helt annat


Jag har i hela mitt liv haft svårt att sova på natten, å jag gjorde en lite postironisk konstfilm om det. Håll till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar