onsdag 16 mars 2011




Jag skulle vilja slå ett slag för Thomas Gyllings hemsida gylling.tv. Kommer ni ihåg honom? Programledaren för Mosquito som jag (mellan 7 och 10 år) aldrig lyckades fatta poängen av.

När man först går in så skrattar man, det ser ut som en typisk "när-internet-var-nytt"-design. Och man tänker: Ja den här har han lagt ner för länge sen. Men så läser man vidare och inser att den är aktiv. Han skriver bl.a.

Men varför ser då svenska TV program ofta så traditionella ut. Det vill jag och många med mig ändra på inför de utmaningar som svensk television och media står inför år 2010 / 2011. Att producera television under höst och vinter för att på vår och sommar spela DJ på klubbar och festivaler är det bästa som finns i min värld . Det förutsätter också att jag står på tårna och försöker ha koll på b la Animation, 3D, kortfilm, reklam, dataspel, virals, klubbmusik m.m.


Han vill alltså visa framfötterna. Och då har han lagt upp ett väldigt omfattande bildarkiv där man kan få ta del av hans senaste och coolaste bilder inom animation och 3D.







2 kommentarer:

  1. Vilket jäkla stolpskott han är den där Thomas Gylling! Han hade ett precis lika värdelöst program när jag var 7-10 år (typ 1989) som hette Tropicopop. Han har alltid varit hopplöst efter..

    SvaraRadera
  2. Hans program hade aldrig någon poäng, han stod bara och lallade framför en bluescreen. Meningslöst är bara förnamnet..

    SvaraRadera