torsdag 17 mars 2011

Kobra

Första avsnittet på nya säsongen är äntligen här, som jag har suktat.

Det är något med Kobra som alltid gör mig var innombords. Är det Kristofer? Eller är det för att det är en liten rest av det SVT brukade vara. Innan Hemliga Prinsar och Dansbanan i Täfteå. Public Service. Skattepengar som går åt väntervridna program i 2an och kultur som inte är "veckans föreställning" eller symfoniorkester.

Kultur som inte bara riktar sig till borgare eller gör ens hjärna helt mosig.

Håhåjaja...

3 kommentarer:

  1. anna, din rackare. du snor mina tankar! jag vill ha royalties

    SvaraRadera
  2. Äh sötnos, jag tror vi kom fram till detta tillsammans faktiskt. jag kanske snodde det där med tv2 rakt av. men resten var jag. döh. puss

    SvaraRadera
  3. ja okej, kanske. fast 2:an var vänster på 70-talet, för att de radikala skulle få leka av sig liksom.

    SvaraRadera