måndag 21 mars 2011

Monogami

Gör livet levande - Ha en affär
Det klatchiga sloganen kan ju ingen ha missat på alla reklamskyltar (och de som varit totalt isolerade, fredagens Metro). Den tillhör så klart den, tänkte jag kritikerrosade? NEJ! Jag menar så klart dejting-sighten hela Sverige RASAT över, Victoria Milan. Först spontant tänkte jag:

Meh, shit, najs, nu börjar äntligen hetero-mono-självförintelse-förhållanden att suddas ut och folk börjar släppa loss lite. Sen insåg jag att jag inte alls var en sån sida, utan en sida där man i smyg ska träffa nån, ligga och sen gå tillbaka till sin fru igen. (för det är mest män som är medlemmar).

När man läser (i typ metro) varför folk är med svarar de: "Jag vill vara lite polly, en person räcker inte för mig."



O ja bah: Men hallå!? Är inte det här ett till bevis på att monogami inte är naturligt?
Dom bah: Öh jo, men vi vill inte förlora våran heterosexuella-mono-makt över våra kvinnor.

Ligga med flera ska vara något endast tillåtet för män, och eventuellt användas som utpressningsmetod så att deras frugor ska hålla sig i topptrim så länge som möjligt. Att alla ska göra det, på alla parters villkor, att alla parter kan må bra av det, nej det ska vara socialt accepterat.

Nu vill Adam ha tillbaka sin dator, antingen skriver jag klart det här sen, eller så får ni se det som slut. Jag fick fram det jag ville. Kramiz

1 kommentar:

  1. Det här är datingvärldens svar på moderna kylskåp. En gång i tiden höll kylskåp typ 25 år så alla köpte ett kylskåp. Sen fans ingen kvar att sälja till. Nu håller ett kylskåp runt sju år. Samma sak med förhålanden. Om nätdateing leder till massor av perfekta förhållanden som håller i 25 år, vem skall dom sen sälja till? Självklart måste folk gå på nät date, men resultatet får bara inte bli för långlivat.

    SvaraRadera